8 клас

Увага!
З 12 березня 2020 р.  оголошено КАРАНТИН
КАРАНТИН продовжено до 22 травня 2020 року.

(Фото виконаних робіт та файли надсилати на поштову скриньку veleonor82@gmail.com)
Шановні восьмикласники! Увага!
Для семестрового та річного оцінювання з інформатики, обов'язковий мінімум для здачі за період карантину: 
2 роботи за період карантину та Підсумковий тест.
Для оцінки високого рівня виконуємо завдання по-максимуму.
Якщо у Вас немає можливості працювати з Lazarus, Ви виконуєте ті завдання, що в зошиті та тренувальні вправи, але це вже не буде високий рівень.
Вчителю надсилаєте кожне завдання окремим листом, в темі якого вказана дата завдання. Прикріплюєте файли своїх робіт та фото (виконаних вправ в зошиті, скріни результатів проходження тренувальних вправ на learningapps).
Чекаю Ваших робіт до 25.05 на пошту veleonor82@gmail.com або повідомленням на фейсбук  https://www.facebook.com/VEleonor
До завершення навчального року менше часу, ніж Вам здається!

Програму Lazarus для встановлення можна завантажити за посиланням

(Інструкція встановлення Zoom та підключення до конференції https://idss.org.ua/arhiv/%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%B0.pdf)

Карантин (десятий тиждень) 
27.05.2020

Повторення матеріалу за рік

Тренувальні вправи:

Карантин (десятий тиждень) 
27.05.2020

Урок узагальнення знань

Пройти тест. Скрін результату надіслати вчителю. Будьте уважні, тест проходити лише 1 раз!
https://forms.gle/sjYjQe358dVhsgrX7

Карантин (дев'ятий тиждень) 
20.05.2020

Тема: "Відображення рисунків із зовнішніх файлів"

У проектах можна відображати зображення, що містяться у зовнішніх файлах. Для цього призначений компонент Область зображення. Для його розміщення на формі потрібно двічі клацнути на кнопці TImage (англ. image - зображення) на вкладці Additional у вікні середовища Lazarus.
Компонент Image має такі основні властивості:
Для того щоб змінити значення властивості Picture, потрібно
Викликати вікно завантаження графічного зображення в рядку цієї властивості в Інспекторі об'єктів.
Підручник стор. 225-227 опрацювати
  • відповісти в зошиті на запитання 8, 9 стор. 227 підручника
  • створити проект, при виконанні якого на формі відображатиметься Ваше фото

20.05.2020

Тема: "Відображення базових графічних примітивів - лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування"

Перегляньте відео:

Щоб розмістити Фігуру на формі, потрібно двічі клацнути на кнопці TShape (англ. shape - форма, фігура) на вкладці Additional (англ. additional - додатковий) вікна середовища Lazarus.
Властивості Фігури NameEnabledVisible аналогічні до відповідних властивостей форми.
Як і для форми, значення властивостей Фігури ТорLeftHeight і Width можна змінити або на вкладці Властивості, або перетягуванням.
Компонент Фігура має властивості, що визначають колір і стиль контуру та внутрішньої області.
Властивість Style може набувати значень із набору, вказаного в таблиці:
Значення цих властивостей можна встановлювати на вкладці Властивості у вікні Інспектор об'єктів або з використанням команди присвоювання. Ці значення можуть бути такими самими, як і для графічних примітивів.
Крім того, Фігура має властивість Shape, що визначає її форму. Ця властивість може набувати, наприклад:

Підручник стор. 221-225 опрацювати
  • відповісти в зошиті на питання 3, 7 на стор. 227 підручника
  • виконайте завдання 1, 2а) на стор. 227.
    (В кого немає комп'ютера, запишіть в зошиті процедуру створення червоного прямокутника. Підказка: див. параграф)
Виконайте тренувальну вправу

Карантин (восьмий тиждень) 
13.05.2020

Практична робота "Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин"

  • Виконати самостійно практичну роботу на стор.220 підручника

13.05.2020

Тема: "Цикл з післяумовою"

Оператор циклу з післяумовою має такий вигляд:
Repeat
<тіло циклу>;
Until <умова зупинки циклу>;
     Або
Повторювати
<тіло циклу>;
ДокиНе <умова зупинки циклу>;
Цей оператор відрізняється від циклу з передумовою тим, що перевірка умови проводиться після чергового виконання тіла циклу. Це забезпечує виконання тіла циклу хоча б один раз.
Зверніть увагу на те, що даний оператор циклу допускає наявність кількох операторів у тілі циклу, тому службові слова Begin i End не потрібні.


Порядок виконання циклу з післяумовою такий: виконується послідовність операторів, що складають тіло циклу, після чого перевіряється умова, записана після службового слова Until. Якщо умова виконується, то цикл завершується.
У протилежному випадку оператори тіла циклу виконуються ще раз, після чого знову перевіряється виконання умови. 
Перегляньте відео

Приклад

Скласти програму для планування купівлі в магазині товарів на суму, що не перевищує задану величину.
Розв’язання
Позначимо через x та k ціну та кількість товару, через p – задану граничну
суму, через s – вартість покупки.
Початкове значення загальної вартості покупки s дорівнює нулю. Значення граничної суми вводиться з клавіатури.
Необхідно повторювати запит ціни й кількості вибраного товару, визначати його вартість, додавати її до загальної вартості та виводити результат на екран доти, поки вартість не перевищить граничну суму p.
Program Exаmple;
Var x, k, p, s:integer;
Begin
Write(‘Гранична сума – -‘);
Readln(P);
S:=0;
Repeat
Write(‘Введіть ціну товару та його кількість :’);
Readln(x, k);
S:=s + k*x;
Writeln(‘ вартість покупки дорівнює ‘,s)
Until s>p;
Writeln(‘вартість покупки перевищила граничну суму!’);
End.
  • Виконати завдання в зошиті:
    1. У чому подібність і відмінність циклів з умовами?
    2. Виберіть правильну відповідь: При виконанні оператора повторення Repeat
        а) спочатку обчислюється логічний вираз і, в залежності від результату, виконуються або не виконуються оператори тіла циклу;
        б) спочатку виконуються оператори тіла циклу, потім обчислюється логічний вираз, результат якого впливає на повторне виконання операторів.

    3. Визначити значення змінної s після виконання таких операторів:
    S:=0; i:=1;
    Repeat
    S:=s+5;
    і:=i-1;
    Until i>=1;

Карантин (сьомий тиждень) 
06.05.2020

Тема: "Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником"

Підручник стор. 213-216 опрацювати.
Перегляньте відео:
Виконайте впр.2, 3 на стор.216 в зошиті та в програмі Lazarus.
В допомогу дивіться відео:



Шановні 8-класники, хто ще не доздав попередні роботи, у вас є ще є час віправити на електронну пошту вчителю, в темі листа вказувати дату завдання. Якщо виникають запитання, ви можете задати по e-mail.

06.05.2020

Тема: "Цикл з передумовою"

Ви вже знаєте, що цикл з передумовою як фрагмент алгоритму починається з команди перевірки умови й результатом виконання цієї команди може бути або істина (Так, true), або хиба (Ні, false). І залежно від результату виконання цієї команди - виконуватимуться команди тіла циклу або команда алгоритму, наступна за циклом. Пригадайте з попередніх класів вивчення інформатики блок-схему алгоритму з передумовою

Приклад фрагменту програми з циклом з передумовою:
Перегляньте відео:
Підручник стор.217-220 опрацювати
  • Відповісти в зошиті на запитання 1, 4 , 6 в кінці параграфу на стор. 219 підручника;
  • виконати в зошиті впр. 1 на стор. 219 підручника;
  • виконайте впр.3 на стор. 220 підручника
В допомогу перегляньте:

Карантин (шостий тиждень) 
29.04.2020

Тема: "Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення"

Шановні 8-класники, запрошую приєднатись до відеоуроку о 10:40 за посиланням
Идентификатор конференции: 782 1299 8815









Підручник стор. 207-212 опрацювати.

29.04.2020

Тема: "Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список"

Перегляньте презентацію

Перегляньте відео:

Підручник стор. 207-212 опрацювати.

  • Записати в зошит значення елементів CheckBox, ComboBox, RadioButton, властивості  Checked;
  • Виконайте Завдання 6 на стор.213

Карантин (п'ятий тиждень) 
22.04.2020

Тема: "Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин"

Підручник стор. 200-205 повторити.

Шановні 8-класники, запрошую приєднатись до відеоуроку о 10:40 за посиланням
https://us04web.zoom.us/j/76581069020
Идентификатор конференции: 765 8106 9020

22.04.2020

Виконання тестового завдання. Тематичне оцінювання

  • Виконайте тест за посиланням та надішліть скрін результату

Карантин (четвертий тиждень)

15.04.2020

Тема: "Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин"

Підручник стор. 200-205 опрацювати.
  • Законспектувати в зошиті:
 Команда повного розгалуження в мові програмування Object Pascal

 Команда неповного розгалуження в мові програмування Object Pascal

Перегляньте відеоурок виконання Задачі 1 на стор.201 підручника:
  • Виконайте завдання 1 в зошиті, завдання 7 на стор. 205-206.
***КАНІКУЛИ з 6 квітня по 12 квітня 2020 року***

Карантин (третій тиждень)

01.04.2020

Тема: "Величини логічного типу. Операції над ними"

Підручник стор.195-199 опрацювати.
  • Записати в зошит відповіді на питання 1,2,7 на стор.199 і замалювати таблиці істинності зі стор.198 для заперечення, кон'юнкції та диз'юнкції.
Перегляньте відео:

01.04.2020

Тема: "Величини логічного типу. Операції над ними"

  • Виконайте Впр.1(а, г), Впр.2(г) на стор.199
Тренувальні вправи:

Карантин (другий тиждень)

25.03.2020

Тема: "Налагодження програм"

Підручник стор. 188-193.
Виконати Впр 1, 5 на стор.194

25.03.2020

Практична робота №12 "Налагодження готової програми"
  • Виконати самостійно роботу на стор. 195 підручника
(завантажити проект Lazarus для роботи за посиланням)

Перегляньте відео:

Карантин (перший тиждень) 

18.03.2020

Підручник стор.181-186 повторити "Поле, його властивості. Величини (змінні і константи), їхні властивості".
  • Відповісти в зошиті на питання 3, 5, 8 стор.186 підручника;
  • Стор.187, Впр. 1, 3 виконати.

18.03.2020

Практична робота №11 "Складання та виконання ліеійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування" 
  • виконати самостійно роботу на стор.187 підручника
Перегляньте відео:
(компонент "поле")
(змінні та типи даних)

__________________________________________

_____________________________________________________







__________________________________________


Кібербезпека CISCO

Реєстрація учнів

Назва навчального закладу:
Миколаївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Кропивницької районної ради

__________________________________________


Тема: Алгоритми та програми

Скачати програму Lazarus для встановлення на комп'ютері

Тренувальна вправа "Основні властивості форми"

Завдання 1.
Створити проект, після запуску якого, при клацанні мишею на формі (onClick), форма змінюватиме свій колір на голубий
Завдання 2.
Створити проект, після запуску якого, при наведенні мишею на форму (onMouseMove), виводитиметься повідомлення 'Це програма "Прізвище учня"'
Завдання 3.
Створити проект, після запуску якого у вікні Перша програма виводиться повідомлення Ура! Запрацювало!
  1. Сплануйте проект. Передбачте, який текст має з'явитись у рядку заголовка екранної форми, а який - у її робочій області. Намалюйте модель розміщення компонентів графічного інтерфейсу.
  2. Виконайте дії підготовчого етапу розробки проекту. Створіть папку Перша програма.
  3. Після запуску середовища Lazarus, збереження проекту та його компіляції перейдіть у вікно дизайнера форми.
  4. У таблиці властивостей форми оберіть властивіть Caption (Підпис), надайте значення цієї властивості - Перша програма.
  5. На панелі компонентів Standart (Стандартна) оберіть інструмент Напис, за допомогою якого створюється напис на формі.
  6. Клцніть на місці форми, де ви передбачаєте розмістити об'єкт Напис.
  7. У таблиці властивостей напису оберіть властивіть Caption (Підпис), надайте значення цієї властивості - Ура! Запрацювало! Перевірте, чи змінився напис на введений текст.
  8. Змініть значення властивості Font (Шрифт): шрифт - Bookman Old Style, стиль шрифта - світлий, розмір - 16, колір - чорний.
  9. Збережіть зміни у проекті. Запустіть його на виконання. Згорніть усі вікна середовища Lazarus. За потреби відлагодьте проект.
  10. Покажіть результат вчителю.

___________________________________________________________

Тема: Мультимедіа

Типи файлів та відповідні їм стандартні розширення імен файлів

Розподіліть указані розширення імен файлів по відповідних стовпцях
Розгадай кросворд

Онлайн-конвертори:

Практичне завдання
1. Скориставшись програмою Стандартні –> Звукозаписувач, записати звукове повідомлення «Щедрівку» та зберегти його в своїй папці на комп’ютері.
З допомогою программи Audacity відредагувати аудіофайл: вирізати частину, додати ефект затухання в кінці…
2. Стор 137. #2. З допомогою програми QIP Shot зробити захват відео з екрану комп”ютера та зберегти файл мультимедіа в своїй папці.
3. Стор 146. Створити відеоролик на вибір:
«Весільний ролик Потапа та Насті», «Гра Майнкрафт», «Колумб», свій варіант.
(всі необхідні аудіо- та відеоматеріали знаходяться в папцці ЗАВДАННЯ\8 клас\Розділ 4\Пункт 4.2)
Розробити сценарій фільму:
1 кадр. Титульна сторінка:
                Заголовок, фонова музика або дикторський текст(записати самостійно), візуальний ефект «згасання зліва», тривалість показу 6 секунд.
Додати ефекти переходу на наступний кадр
2 кадр і т.д… фото, відео з накладеною звуковою доріжкою та переходами. Додати написи на кадри .
Заключний кадр. Титри:
                Автор тексту, монтаж, сценарист і т.д.
4. Розмістити відео на youtube.com , додати назву кліпу, теги для швидкого пошуку, визначити аудиторію "Приватне" та надати доступ вчителеві, вказавши адресу ел.пошти veleonor82@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар